Zeeklassen april 2022

Vrijdag

Koffers pakken en verloren sokken verloten. Nog even ‘flaneren’ op de dijk en souvenirs kopen in de winkelstraat of op de markt. En nadien… Terug naar huis, een beetje bijslapen in ons vertrouwde bedje.

Donderdag

We starten vandaag met een lesje over het leven en wonen in een abdij. Nadien gaan we ook effectief naar de ruïnes en het museum dat ons er nog meer over laat zien.
In de namiddag mag het wat actiever en fietsen we op de dijk heen en weer met go-carts. Nadien nemen we een plons in het zwembad. De dag sluiten we deze keer niet rustig af, integendeel: we gooien onze dansbenen los en zingen de longen uit ons lijf tijdens het Swingpaleis!

Woensdag

Dag 3: Tijd om Koksijde verder te ontdekken. In kleine groepjes kregen we een stadsplan en zochten we onze weg. Daarna bezochten we de molen en staken we onze armen uit de mouwen om prachtige zandkastelen te bouwen. Om de dag af te sluiten zagen we de film: ‘The greatest showman’. Zo zitten we al over de helft. Wat vliegen de dagen hier voorbij!

Dinsdag

Dag 2 en wat een weer. We maakten een busrit langs de Ijzertoren, de sluizen in Nieuwpoort en het museum van Passchendaele en Tyne Cot Cemetery. Eens terug bij de accommodatie genoten we in de tuin en eindigen deden we met frietjes!

Maandag

We zijn er geraakt: de zee! We stelden ons voor aan de andere school en trokken naar het strand voor een schelpenzoektocht! Matthias & Bartosz kroonden zich tot schelpenkoningen, Elles & Yentl tot schelpenkoningen.
Daarna liepen en rolden we door de duinen tot onze kleren vol zand zaten. Een geslaagde eerste dag dus. Groetjes uit Koksijde!